Smörgåstårtsbakelse

Före julen gjorde jag smörgåstårtsbakelse med rostbiff. Första gången jag provade att laga det och det blev riktigt gott. Enkelt att variera med lite vad man har hemma.
Det här använde jag:
Vitt rostbröd som jag skar kanterna av.
Första lagret blandade jag majonäs och bostongurka.
Andra lagret blev det kokt ägg, majonäs, turkisk yoghurt, lite kryddor.
Sen bredde jag turkisk yoghurt runt om och lät bakelserna gosa till sig i kylen hela dagen (jag lagade de på morgonen).
Vid servering dekorerade jag med gurkskivor runt om och rullar av rostbiff (Dahlmans pastrami) och ost (Åcas Pommern) och körsbärstomater uppe på.
Till det drack vi julmust!!!

20121230-203754.jpg
Kanske inte så snygga men ack så goda!
Har du lagat smörgåstårtsbakelser nån gång?

Lämna gärna en kommentar!

