Picknickinspiration

Hittade en bra lista på picknickmat för barn i Vi Föräldrar. Passligt till sommarens picknickar, strandhäng och båtutflykter.

• pastasallad, lätt att plocka i sig
• wrap med grillad kyckling och favoritgrönsakerna
• soppa i termos, kall gazpacho eller annan ljummen
• tunnbrödsrulle med t ex grynost, kalkon och avokado
• äggburgare med lördagskorv: stek ägg och korv och lägg i ett gott bröd, gärna tillsammans med grönsaker
• grönsaksmix: ärter, paprikastavar, morotsslantar, blomkålsträd och gurkskivor i en egen lien burk att plocka med
• pannkaksrullar eller bananplättar
• greppvänlig fruktsallad där bitarna är stora nog att ta med handen
• spett med t ex vindruvor, ostkuber och melon

3 thoughts on “Picknickinspiration

  1. Men gud va busigt leta på google efter picknickmat så hitta jag din sida på förstasidan på googles söksida…jag bara näää hon här känner jag igen :))

    • Nej vad häftigt! En annan kompis googlade på en kaka som hon ätit hos mig och då kom den oxå upp! Häftigt värre. Måste bli bättre på att ta bilder bara. Iphonen tar ju skitbilder men det är enklast att ta med den… Ska skaffa en systemkamera nu och då kanske det blir bättre bilder om jag orkar ladda dom till datan…

      • Ja visst är det ju coolt!!
        Min surfplatta suger ju på att ta bilder så jag tar alltid bilder med kameran men guuud orka ladda upp dom (jag har bilder från förra sommaren kvar i kamerna ännu). Men en fördel finns det ju, när man väl laddar upp dom så har man ju en hel hög med bilder sen, man behöver ju inte blogga alla recept på en dag. så då räcker dom tills man laddar över bilderna nästa gång 😀

Lämna gärna en kommentar!

