Potatismos och Dahlmans köttbullar

Jag brukar inte köpa färdiga köttbullar men när jag provsmakade Dahlmans färdiga (djupfrysta och råa) på Skördefesten ihelgen så kände jag att jag skulle ge dom en chans för dom smakade faktiskt helt ok! Bra att ha i frysen och bara att steka på i lite smör. En förpackning på 500 gram kostade 5€ och kötthalten i köttbullarna är 78%. Vad jag förstod var köttbullarna ett test inför framtiden, alltså inget som finns att köpa i butik än idag.
20130920-222117.jpg
När jag lagar potatismos använder jag aldrig något speciellt recept utan kokar så mycket potatis jag tror vi äter, mosar potatisen med elvisp, häller på lite mjölk, en (stor) klick smör, smakar av med vitpeppar, salt och aromat.

Lämna gärna en kommentar!

