Indisk köttfärsröra

Idag när jag skulle laga middag ville jag laga en slags curry -indisk -köttfärsröra/sås. Hittade inte riktigt något direkt recept, utan tog lite vad jag hade hemma och blandade i. Och vet ni det blev en fullpoängare! Riktigt riktigt gott!!

Vad jag hade i:

Köttfärs

Lök

Vitlök, mycket

Curry, mycket

Kardemumma, lite lite

Tomatpuré

Vatten

En skvätt grädde

Lite crème fraiche

Majs

Salt, peppar

Gör så här:

Stek löken och vitlöken i olja utan att den tar färg, i med köttfärsen och stek den med. 

Dra köttfärsen åt sidan i stekpannan och stek curry, kardemumma och tomatpuré i olja. 

Blanda ihop allt och häll på vätskan. 

Låt koka ihop ganska länge. 

Ha sist i majsen. 

Jag serverade röran med ris och paprika. 

Muuuums!

Lämna gärna en kommentar!

